Telefoon0570 - 625031 E-mailinfo@basisschool-deflint.nl

IMC Basis

Op de Flint krijgen leerlingen van groep 7 en 8, twee jaar lang, onder schooltijd les van bevlogen gastdocenten. Leerlingen ervaren en ontdekken samen met de gastdocenten vakgebieden zoals Journalistiek, Wetenschap, Recht, Geneeskunde en Beeldende Kunst.

De verschillende vakgebieden worden verkend door zoveel mogelijk zelf aan de slag te gaan met het echte werk; de nadruk tijdens de lessen ligt op het zelf doen en ervaren. De leerlingen voeren werkzaamheden uit die levensecht zijn en kenmerkend voor dit vakgebied.

Bij ieder vakgebied komen beroepen van verschillende opleidingsniveaus aan de orde. Excursies naar de werkplek van gastdocenten vormen een wezenlijk onderdeel van de vakken. Leerlingen bezoeken bijvoorbeeld een rechtbank, sterrenwacht, ziekenhuis, brandweerkazerne en televisiestudio.

Naast het verkennen van de vakgebieden werken de leerlingen tijdens IMC basis aan competenties en life skills (persoonlijkheidsvormend); waar ligt je talent en wat past bij jou?

Wilt u meer weten over IMC Basis, of heeft u belangstelling om een bijdrage te leveren aan het programma als sponsor, begeleider, gastdocent of vrijwilliger?
Kijk dan op de website van IMC Basis.